Bröllopslunch + Billagning

Idag skulle Thess och Helena bjuda mig på lunch för att jag ska gifta mig om en månad lite drygt. Vi skulle träffas utanför Thess vid halv två och jag var lite skeptiskt till vad de kunde kokat ihop ska jag säga om jag ska vara ärlig. Men jag var på hennes gata iallafall vid halv två, men smarta jag hade gått till rätt gård från första början men kollat fel på listan, där namnen står. Första våningen står längst upp hur konstigt är inte det då?

Som tur var hittade Thess och Helena mej på gården brevid, de kom åkande med Thess bil och mina funderingar fortsatte rulla i huvudet. Jag satte mig i bilen och vi började åka mot Partille. 

Vi skulle till Marcos, det är en stor känd lunchrestaurang som ligger i Partille (som jag förövrigt hade min bal i nian på) om man bor i närheten förstås, alla som jobbar i industriområdena runt omkring restaurangen går dit och käkar lunch.

Vi kommer fram och hittar en parkering som inte är förhyrd parkerar bilen och går in i restaurangen och kollar vad dem erbjuder idag.  Rätt nummer A låter godast: fläskfile någonting med stekt potatis eller pommes frites, alla tre väljer samma och vi undrar om man betalar med en gång eller om man beställer i kassan, men det gjorde man inte, det var bara att ta ett bord och beställa vid bordet. Vi skulle ta med oss bröd, sallad och dricka. 
Vi tog det och satte oss vid ett bord men fick väl vänta i 10 minuter eller så innan vi fick betällt, men vi hade det så trevligt ändå så det gjorde inte så mkt. När maten väl kom så smakade den kanon. Vi satt där och pratade om allt mellan himmel och jord. När vi kände oss färdiga åkte vi därifrån och så släppte Thess av mig vid busshållplatsen.

Jag var väl hemma en liten stund och sen åkte vi till mamma å pappa för att Per skulle laga fläkten i bilen, men innan dess åkte vi tillbaka där jag redan vart en gång på mekonomen och köpte några grejer till bilen. 

Men när vi väl var hemma så höll Per på med bilen hur länge som helst kändes det som men det är tur att han inte ger sig i första tage, det är bra att det blir gjort.
Han fick det inte till att fungera så han fick ringa David och då löste det sig.
Nu e jag hemma igen i den sköna sängen.



Detta blev långt men trevligt, hoppas ni tyckte det var trevligt att läsa.

Kramar
Lilly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback